POZnań Sport

Lokomotywa przed stadionem na wiosnę

Prace renowacyjne lokomotywy Ty51-183  Foto: Przemysław Szyszka / lechpoznan.pl

Lokomotywa Ty-51 183, która stanąć ma przy Bułgarskiej poddawana jest pracom związanym z wymianą i uzupełnieniem ubytków zewnętrznej konstrukcji. To najważniejszy i najbardziej czasochłonny etap renowacji parowozu., która trwa w Fabryce Pojazdów Szynowych Hipolit Cegielski.

Prace nad renowacją naszej lokomotywy wkroczyły w najbardziej zaawansowany etap. Wszystkie prace toczą się zgodnie z planem. Cieszymy się, że realizacja projektu przebiega bez utrudnień i nie jest w żaden sposób zagrożona – mówi Łukasz Borowicz, rzecznik prasowy Lecha Poznań.

Po zakończeniu naprawy poszycia parowóz przejdzie ponowne śrutowanie, dzięki czemu cała powierzchnia zyska jednolity, matowy wygląd. Następnie Ty-51 183 wraz z węglarską zaczną odzyskiwać oryginalne barwy. Najpierw parowóz i tender zostaną pomalowane czarną farbą gruntową a następnie czarną emalią. Obręcze kół, zgarniacze i poręcze będą natomiast pomalowane na czerwono. Ostatnim etapem będzie zamontowanie szyby, osłona brezentowa, reflektory, tabliczki i osłony. Przyjęty harmonogram prac zakłada ukończenie renowacji lokomotywy na początku kwietnia 2016 roku.

Równocześnie powinny dobiec końca formalności związane z postawieniem parowozu przy Bułgarskiej. Wybrana zostanie również firma budowlana, która przygotuje stanowisko dla Ty-51 183.

Mamy już gotowy szczegółowy projekt wykonawczy. Przekazaliśmy go sponsorowi projektu, Kompanii Piwowarskiej, która poszukuje wykonawcy projektu. Najważniejsze będzie jednak uzyskanie pozwolenia na ustawienie lokomotywy ze strony Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta. Ta procedura jest niestety czasochłonna. Szacujemy, że odsłonięcie Lokomotywy będzie możliwe w drugim kwartale tego roku – mówi Wojciech Terpiłowski, kierownik działu Promocji i Reklamy Lecha Poznań.

Pomysł postawienia 130-tonowego parowozu Ty-51 183 przy INEA Stadionie narodził się przed laty z inicjatywy kibiców Kolejorza. Jego realizacja stała się możliwa dzięki współpracy ze sponsorem klubu, marką Lech Pils oraz poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych Hipolit Cegielski SA, która podjęła się zadania odrestaurowania lokomotywy.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz