Aglomeracja Na widelcu

Piwo warzone w poznańskiej kuchni wypłynęło na szeroki rynek

Jan Szała - piwowar domowy   Foto: browamator.pl

Jan Szała - piwowar domowy  Foto: browamator.plPoznaniacy coraz chętniej piją piwo, przy czym rośnie popularność produktów pochodzących z małych browarów. Jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne sklepy i puby, w których można kupić doskonałe piwa. Klienci zaczynają zwracać uwagę już nie na cenę, a na niepowtarzalny smak.

Kolejnym dowodem świadczącym o zmieniających się upodobaniach piwoszy jest sukces, jakie osiągnęło najlepsze piwo domowe tego roku wybrane podczas Festiwalu Birofilia, uwarzone według receptury Jana Szały z Poznania.

W ciągu niespełna dwóch tygodni od premiery, która miała miejsce 6 grudnia, sprzedano prawie połowę tegorocznego Grand Championa, które zostało uwarzone przez piwowarów z Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie. Tylko w ostatni weekend piwosze kupili ponad 10 hektolitrów (1000 l) najlepszego piwa domowego w Polsce. Najwięcej Grand Championa Birofilia sprzedało się w południowo-wschodniej i środkowo-wschodniej części Polski.

Warzenie piwa w Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie było dla mnie niesamowicie emocjonującym wydarzeniem powiedział Jan Szała piwowar domowy z Poznania – prawie jak każdy piwowar domowy marzyłem o tym, aby przejść z gotowania ze skali mikro – domowej do browaru z prawdziwego zdarzenia i wprowadzić piwo do sprzedaży na rynek.

To właśnie jego piwo domowe uznano za najlepsze w 2011 r. w czasie Festiwalu Birofilia w Żywcu. W nagrodę najlepsze piwo roku, które Jan Szała zrobił w swojej kuchni, zostało uwarzone we współpracy z piwowarami Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie – tylko, że w skali 5 000 razy większej. Piwo trafiło do dystrybucji w całej Polsce. Podczas Festiwalu Birofilia 2011, piwo Jana Szały pokonało ponad 200 piw zgłoszonych do konkursu Piw Domowych. Jury pod przewodnictwem dr. Andrzeja Sadownika, ojca polskiego piwowarstwa domowego, złożone z zagranicznych mistrzów browarnictwa (m.in. Conrada Seidla – „Papieża Piwa”, Martina Zubera – głównego piwowara browaru Paulaner) oceniało piwa zgłoszone przez 88 piwowarów domowych.

Na rynku pozostało do kupienia mniej niż 40 000 l (niecałe 130 tysięcy butelek 0,33 l.) z uwarzonych 72 000 l Championa, które jak zwykle 6 grudnia trafiło do sprzedaży. Grand Champion Birofilia można kupić jeszcze w specjalistycznych sklepach z piwem oraz wyselekcjonowanych restauracjach i pubach w całej Polsce. Trzeba za nie zapłacić ok. 4,00 zł.

Bracki Grand Champion Birofilia 2011 to jasne klarowne piwo górnej fermentacji o wysokim stopniu odfermentowania i zdecydowanym profilu chmielowym. Ma przejrzysty, jasnosłomiany kolor, jest lekkie i subtelne w smaku. Obecnie na polskim rynku nie ma seryjnego piwa, choć trochę podobnego do stylu, w którym został uwarzony Grand Champion Birofilia 2011.

Grand Championa Birofilia 2011 Foto: Grupa Żywiec

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz