Aglomeracja

Pociągiem szybciej do Wrocławia

Dworzec Poznań Główny - peron 4a  Foto: materiały prasowe

Już niedługo na całej trasie z Poznania do Wrocławia pojedziemy z prędkością 160 km/h. Skróci się czas przejazdu. Pociąg będzie bezkonkurencyjnym środkiem transportu. W październiku rozpocznie się kolejny etap modernizacji tej ważnej trasy kolejowej. Całkowity koszt prac wynosi 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Początek robót budowlanych zaplanowano na październik 2017 r. a zakończenie na 2020 rok. Dzięki modernizacji linii między Lesznem a granicą woj. dolnośląskiego, skróci się czas podróży. Będą 4 zmodernizowane stacje i przystanki. Pociągi przyspieszą do 160 km/h.

W ramach modernizacji 35 kilometrowego odcinka linii E 59 – od Rawicza do Leszna – odnowione zostaną stacje Rawicz i Bojanowo. Wyższy komfort obsługi zapewnią przystanki Kaczkowo, Rydzyna.

Pasażerowie zyskają dużo wygodniejsze perony, nowy system informacji pasażerskiej, lepsze oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Wymienione zostaną wiaty i ławki. Obiekty będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymienią tory i sieć trakcyjną. Spółka zmodernizuje 11 przejazdów kolejowo–drogowych. Kierowcy i podróżni zyskają nowe urządzenia zabezpieczające, rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także monitoring. Sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych zapewnią dodatkowo nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.

Poziom bezpieczeństwa ruchu na linii E 59 zwiększy się m.in. dzięki wybudowaniu 3 nowych wiaduktów. Powstaną też 3 nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz, Bojanowo i Leszno.

Użyte w artykule zdjęcia: materiały prasowe, TD

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz