Mieszkańcy Naramowic zyskają stacje roweru miejskiego. Od września uruchomiona zostanie autobusowa linia nr 44

Miasto wprowadza usprawnienia komunikacyjne, które ułatwią życie mieszkańcom zakorkowanych Naramowic. Będą mieli do dyspozycji więcej linii autobusowych, do centrum dojadą też rowerem miejskim. Zmiany na skrzyżowaniu Naramowicka-Lechicka poprawią z kolei sytuację kierowców.

 

- Sytuacja komunikacyjna na Naramowicach spędza sen z powiek nie tylko Radzie Osiedla Naramowice, ale i władzom Miasta. Dlatego, niezależnie od prac związanych ze staraniami o trasę tramwajową, podejmujemy działania ułatwiające komunikację w tym rejonie już teraz – mówił podczas środowej konferencji prasowej Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

 

Już od 1 sierpnia kursują autobusy linii nr 47, która w okresie wakacyjnym była zwykle zawieszona. Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: w dni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47 odbywają się co 15 minut, na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny - Boranta - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego – Chwaliszewo.

 

W roku szkolnym, gdy ruch jest dużo większy, mieszkańcy Naramowic zyskają nowe połączenie autobusowe z Piątkowem. Z początkiem września uruchomiona zostanie nowa linia nr 44, którą dojadą do przystanku PST przy Kurpińskiego.

 

- Autobusy kursować będą w dni robocze w godzinach szczytu, co 30 minut, naprzemiennie z pojazdami funkcjonującej już linii nr 46 – wyjaśnia Tomasz Łapszewicz, kierownik Działu Organizacji Przewozów i Inżynierii Transportu ZTM w Poznaniu. - Trasa linii nr 44 prowadzić będzie od przystanku Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny, ulicami Boranta, Naramowicką, Łużycką i Stoińskiego do Kurpińskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz schemat linii nr 44

 

Mieszkańcy naramowickich osiedli będą mogli do trasy PST dotrzeć nie tylko autobusem, ale też rowerem. Planowana jest budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego. Zmienione zostaną też lokalizacje stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego tak, by osoby, które nie posiadają własnego jednośladu, też będą mogły skorzystać z tej formy transportu.

 

Po analizie dotychczasowego wykorzystania stacji PRM zostaną tam przeniesione te najrzadziej wykorzystywane w północnej części Poznania, czyli: Os. Sobieskiego Dworzec Autobusowy, UAM Wydział Matematyki i Informatyki oraz UAM Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych.

 

- Zgodnie z oczekiwaniami Rady Osiedla Naramowice, stacje zaczną funkcjonować przy ul. Łużyckiej w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Boranta w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego – informuje Wojciech Makowski, oficer rowerowy.

 

Jednocześnie nieznacznie przestawione zostaną stacje: UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia. Dzięki temu zabiegowi będą one bardziej widoczne, dodatkowo zyskają większą liczbę stojaków.

 

Oprócz połączenia z PST, miasto chce też ułatwić rowerzystom dojazd do centrum poprzez uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą.

 

Pewną ulgę powinni odczuć też kierowcy. W rozładowaniu tworzących się na Naramowickiej korków ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu z ul. Lechicką. Aktualnie Miasto analizuje możliwości w zakresie wprowadzenia takiego rozwiązania.

 

- Dłuższy pas ruchu sprawi, że pojazdy samochodowe kierujące się w ulicę Lechicką nie powinny już blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum miasta – tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM.

 

Niezależnie od proponowanych doraźnych działań prowadzone są intensywne prace w zakresie przygotowania dokumentacji, niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, dla etapu pierwszego, tj. od pętli tramwajowej Wilczak do Naramowic.

 

- Do końca 2016 roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych złożony zostanie wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 – mówi Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta Poznania.

 

Ponadto do konkursowego naboru wniosków do Działania 4.2 „Zwiększenie dostępności transportowej w ośrodkach miejskich leżących poza siecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego” POIiŚ 2014-2020 złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków UE projektu „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”, obejmującego swoim zakresem m.in. przebudowę obecnego skrzyżowania ulic Naramowickiej i Lechickiej do układu dwupoziomowego węzła drogowego. Przy założeniu uzyskania dofinansowania na ten cel możliwa będzie realizacja zakresu rzeczowego tego przedsięwzięcia.