Sport

Wyścigi samochodowe na Torze “Poznań”

1. i 2. runda wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Pucharu 318 Is Cup PL oraz 1. runda Mistrzostw Polski Hour Race - Poznań 21.05.2017 r.  Foto: LepszyPOZNAN.pl / Paweł Rychter
1. i 2. runda wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Pucharu 318 Is Cup PL oraz 1. runda Mistrzostw Polski Hour Race - Poznań 21.05.2017 r.

Przez dwa dni ponad stu kierowców walczyło o pierwsze punkty w rozpoczynającej się rywalizacji Mistrzostw Polski. Na torze „Poznań” rozegrano 1. i 2. rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 1. i 2. rundę Mistrzostw Polski Pucharu 318 Is Cup PL oraz 1. rundę Mistrzostw Polski Hour Race.

W pierwszym dniu w klasie D4 3500 najszybszy był Jakub Glasse (A. Wielkopolski) jadący BMW E 36, a za nim finiszował Aleksander Wojciechowski (A. Wielkopolski) w BMW M3. W drugim dniu triumfował Wojciechowski, natomiast Glasse zakończył rywalizację po pięciu okrążeniach. Z kolei w klasie D4 +3500 Jędrzej Szcześniak (A. Królewski) – porsche GT3, wygrał obie rundy, wyprzedzając Radosława Kordeckiego (A. Wielkopolski) porsche 911.

W klasie 1 kolejność w obu rundach była taka sama: zwyciężył Tomasz Biernat (A. Leszczyński) – fiat seicento, przed Mateuszem Ciesiółką (A. Wielkopolski) – fiat sc abarth. W klasie 2 po zaciętej walce triumfował Andrzej Pniok (AZT) – honda civic, przed Maciejem Szkudlarkiem (A. Wielkopolski) – renault clio (strata 0,919 sek.), oraz Bartoszem Krysmannem (A. Wielkopolski) – honda civic (strata 1,683 sek.), a zwycięzca kwalifikacji Wojciech Klimecki (A. Wielkopolski) – honda civic nie ukończył rywalizacji. Drugiego dnia Szkudlarek pewnie zwyciężył, Krysmann był drugi, a trzeci finiszował Klimecki. Tym razem wyścigu nie ukończył Pniok, który wygrał kwalifikacje.

W klasie 2 Picanto przez dwa dni o zwycięstwo walczyli trzej zawodnicy: Piotr Litwinowicz, Jan Antoszewski, Nikodem Wierzbicki (wszyscy A. Wielkopolski). Dwa razy triumfował Litiwinowicz, przed Antoszewskim i Wierzbickim. W drugim dni Litwinowicz musiał ciężko pracować na wygraną, bo nad Antoszewskim miał tylko 1,135 sek. przewagi.

W klasie 3 w pierwszym dniu zdecydowanie najlepszy był Krzesimir Kwasiborski (St. Miłośników Motoryzacji) – honda. Za nim walke o drugie miejsce stoczyli Jacek Cichopek (A. Wielkopolski – BMW 318 is oraz Mateusz Tokarski (A. Wielkopolski) – BMW E36. Minimalnie lepszy był Cichopek (o 0,156 sek.). W drugim dniu zwyciężył Aleksander Robak (A. Wielkopolski) – BMW E30, przed Kwasiborskim.

W drugim dniu zawodów w klasie 5 najszybszy był Jacek Cichopek, drugi Mateusz Tokarski, a trzeci Miłosz Matuszyk (A. Wielkopolski) – BMW 318 is, a więc zawodnicy, którzy dzień wcześniej walczyli w klasie 3.

W klasie 6 w pierwszym dniu dystans najszybciej pokonał Mariusz Pricop (A. Wielkopolski) – BMW, jednak został wykluczony, bo popełnił falstart. Zwycięzcą okazał się Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski) – BMW E30, a drugi był Łukasz Rawecki (A. Wielkopolski) – BMW 320. Drugiego dnia Mariusz Pricop nie popełnił już błędu i to on został zwycięzcą drugiej rundy, a za nim finiszowali Madziara i Rawecki.

W klasie 8, czyli Maluch Trophy na torze spotkali się starzy znajomi. W klasie 8.1 pierwszego dnia najlepszy był Mirosław Janduła (A. Rzemieślnik), który minimalnie wyprzedził na finiszu (różnica 0,258 sek.) Michała Ghany (A. Śląski), zwycięzcę klasyfikacji generalnej poprzedniego sezonu. Trzeci był Robert Zalewski (A. Wielkopolski). W drugiej rundzie triumfował Michał Szlachta (A. Śląski), przed Zalewskim i Tomaszem Kozą (A. Rzemieślnik). Ghany nie ukończył wyścigu.

W klasie 8.2 żaden z rywali od dłuższego czasu nie może pokonać Bartosz Idźkowskiego (A. Wielkopolski), który wygrał zdecydowanie obie rundy. W pierwszej na drugiej pozycji finiszował Kamil Osóbka (A. Wielkopolski), a w drugiej Oskar Klimek (A. Wielkopolski).

Wielkich emocji dostarczyła rywalizacja w mistrzostwach Polski Pucharze 318 Is Cup PL. Kierowcy toczyli twardą, bezpardonową walkę o zwycięstwo. W pierwszym dniu najszybszy był Szymon Rajczak (A. Wielkopolski), który wyprzedził Pawła Malczaka (A. Wschodni) oraz Mikołaja Jóźwiaka (A. Wielkopolski). W drugim dniu walka o zwycięstwo toczyła się do ostatnich chwil. Na ostatnim okrążeniu na czoło wysunął się Malczak i pokonał Rafała Kazanę (A. Rzemieślnik), a trzeci był, podobnie jak dzień wcześniej Jóźwiak.

Ciekawie było podczas wyścigu godzinnego. Tutaj najlepsi byli Mariusz Urbański i Mariusz Miękoś jadący lamborghini huracan, którzy wyprzedzili Adama Rzepeckiego (porsche GT3 Cup) oraz duet Radosław Kordecki – Sebastian Mielcarek (porsche GT3 Cup).

Tradycyjnie najlepsi kierowcy w poszczególnych klasach otrzymali puchary, a wręczali je m.in. Marzena Wodzińska – członek zarządu województwa wielkopolskiego oraz Robert Werle – prezes Automobilklubu Wielkopolski.

Tymczasem zapraszamy już na kolejne wyścigowe emocje na Torze “Poznań” – Automobilklub Wielkopolski. W dniach 9-11 czerwca 2017 roku odbędą się: 4. i 5. runda FIA CEZ Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe, 3. runda Kia Lotos Race, 3. i 4. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski i 2. runda Mistrzostw Polski Hour Race.

 

Użyte w artykule zdjęcia: LepszyPOZNAN.pl / Paweł Rychter

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz