Wilda

Nowa Wilda: przystanki wiedeńskie, zieleń szerokie chodniki

Wilda - przebudowa układu komunikacyjnego - wizualizacje  Foto: ZDM

Rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 (na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową). Ich celem jest poznanie opinii mieszkańców Poznania, w szczególności Wildy, na temat przedstawionego projektu.

Wilda - przebudowa układu komunikacyjnego - wizualizacjeMiasto planuje przede wszystkim stworzenie nowej jakości przestrzeni publicznej bardziej przyjaznej dla mieszkańców poprzez poszerzenie chodników, uregulowanie systemu parkowania, nasadzenie zieleni, co wpłynie również na rewitalizację tego rejonu Poznania.

Głównym założeniem inwestycji jest kompleksowa przebudowa układu torowo-drogowego, będącego głównym szlakiem komunikacyjnym pomiędzy centrum miasta, Wildą i Dębcem.

Dzięki modernizacji ograniczona zostanie emisja hałasu i wibracji w ciągu tej trasy tramwajowej, infrastruktura przystankowa zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, stworzona zostanie przestrzeń przyjazna mieszkańcom. Jednocześnie – poprzez uprzywilejowanie w organizacji ruchu dla komunikacji tramwajowej – promowana będzie komunikacja zbiorowa, a także ruch pieszy i rowerowy.

Zarówno na ul. Wierzbięcice, jak i fragmencie ul. 28 Czerwca 1956r. torowisko zaprojektowano w miejscu istniejącego. Przewidziano jezdnię jednopasmową, jednokierunkową po każdej stronie torowiska wraz z pasami rowerowymi. Miejsca postojowe będą równoległe do jezdni wydłuż chodników. Przewidziano obustronny chodnik.

Wilda - przebudowa układu komunikacyjnego - wizualizacje

W rejonie ul. św. Czesława nie planuje się zmian lokalizacji przystanków (będą jednak typu wiedeńskiego). Zaprojektowane zostały także nowe przystanki przy rynku Wildeckim (również typu wiedeńskiego) – zamiast dwóch par przystanków przy skrzyżowaniu ulic Wierzbięcice i Górna Wilda.

Dzięki modernizacji linii tramwajowej nastąpi poprawa jakości układu komunikacyjnego na Wildzie, nastąpi też poprawa komfortu jazdy transportem publicznym, zmniejszy się czas przejazdu do centrum.

Wszelkie uwagi i wnioski do przedstawionego przez ZDM projektu należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.poznan.pl lub pocztą tradycyjną: Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań w terminie do 21 kwietnia 2017r.

Mieszkańcy będą mogli również wyrazić swoją opinię podczas spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się 27 kwietnia 2017r. o godz. 17.00 w Zespole Szkół Gimnazjalno – Zawodowych nr 42 przy ul. św. Jerzego 6/10.

 

Użyte w artykule zdjęcia: ZDM

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz