Aglomeracja

Remonty torowisk w Poznaniu przez cały rok!

Remont torowiska na Strzeleckiej  Foto: lepszyPOZNAN.pl / GSM

Tylko w tym roku Poznań wyda 24.000.000 złotych na remonty torowisk tramwajowych. W planach jest aż 16 modernizacji. Pierwszymi z planowanych prac będą te na ul. Mielżyńskiego i przy placu Wielkopolskim. Tutaj ekipy remontowe wkroczą już w połowie marca.

Zaplanowane prace remontowe oraz modernizacyjne są niezbędne. Mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Przez wiele lat torowiska nie były remontowane, nadrabiamy zaległości – mówi Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego – jednostki miejskie koordynują prace tak, by wykorzystać zamknięcie na wykonanie jak największej liczby prac różnego zakresu – dodaje.

Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego przez władze Miasta Poznania. Konsekwencją tego podejścia jest nacisk na dbałość o stan infrastruktury, która warunkuje jakość podróży.

W 2014 roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono 2.900.000 zł, w 2015 roku na prace przeznaczono 13.000.000 zł, a w 2016 roku – 22.000.000 mln zł. Ten rok zamknie się kwotą  24.000.000 zł.

Wszystkie te prace oznaczają oczywiście utrudnienia dla pasażerów, choć zostały one zaplanowane tak, by możliwe zminimalizować wszelkie niedogodności.

Pierwszy z przewidzianych na ten rok remontów rozpocznie się w połowie marca na skrzyżowaniu ul. Fredry i Mielżyńskiego oraz na pl. Wielkopolskim. Następnie odnowione zostaną także m.in. fragmenty torowisk na ul. Królowej Jadwigi, 28 Czerwca 1956r., Dąbrowskiego po otwarciu dla ruchu tramwajowego ulic Zwierzynieckiej i Kraszewskiego, a także węzeł Bałtyk.

Węzeł Bałtyk był wykorzystywany podczas objazdów. Doszło do zużycia szyn i dlatego będą wymieniane – mówi Łukasz Łochowicz, kierownik Wydziału Utrzymania Torów i Dróg MPK.

Od 12 do 26 marca prowadzone będą prace torowo-sieciowe na ul. Mielżyńskiego oraz łuku przy pl. Wielkopolskim. Tramwaje linii nr 3, 4, 8, 17, 20 będą kursować zmienionymi trasami. Aby ułatwić dojazd z ronda Śródka do centrum uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 28.

W niedzielę 12 marca, z uwagi na prace przygotowawcze dla uruchomienia linii wahadłowej nr 28, kursować będzie autobus “za tramwaj” T28. Autobusy linii T28 będą kursować co 10 minut na trasie rondo Śródka – pl. Wielkopolski (przystanek początkowy na pl. Wielkopolskim zlokalizowany będzie od strony bramy do ulicy Masztalarskiej). Tramwaj linii nr 28 będzie kursować od 13 do 26 marca.

Podczas remontu na ul. Mielżyńskiego jako tramwaj dwukierunkowy, wykorzystywany będzie Moderus Beta – mówi Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK.

Ze Śródki do ścisłego centrum miasta pasażerowie będą mogli dojechać również autobusami. Do przystanku Małe Garbary (przy skrzyżowaniu ulic Garbary i Estkowskiego) z ronda Śródka zawiozą pasażerów autobusy linii nr 67, 83 oraz 911.

Na węźle Małe Garbary będzie można się przesiąść m.in. na autobus linii nr 51 (który pojedzie Solną, al. Niepodległości do przystanku Poznań Główny); nr 60 (kursujący ul. Solną do przystanku Nowowiejskiego i dalej na Strzeszyn) lub linii nr 63 (pojedzie ul. Solną, al. Niepodległości, przez rondo Kaponiera na Górczyn).

Z przystanku Małe Garbary będzie można też dojechać autobusami linii nr 74 i 90 w kierunku przystanków Grobla i Plac Bernardyński.

Żeby umożliwić dojazd do placu Wielkopolskiego, 12 marca zamontujemy na placu rozjazd nakładkowy, natomiast 13 marca przystąpimy do prac torowych na ul. Mielżyńskiego, polegających na wymianie zwrotnic zlokalizowanych na węźle Okrąglak – mówi Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK.

Prowadzone tutaj prace będą polegać na wymianie nawierzchni stalowej i przytwierdzeń, udrożnieniu odwodnienia oraz wymianie napędów. Jednocześnie w tym sam czasie wymienione zostaną szyny łukowe przy placu Wielkopolskim, od strony ulicy 23 Lutego. Ten etap prac zakończy się 26 marca.

Dzień później, a więc w poniedziałek 27 marca rozpocznie się między innymi wymiana zwrotnic od strony ul. Fredry. Prace te będą skoordynowane z wykonywanymi w tym samym czasie robotami Aquanetu. Etap ten zakończy się w 9 kwietnia.

Użyte w artykule zdjęcia: lepszyPOZNAN.pl / GSM

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz