Aglomeracja

Junior w tramwaju! Teraz pozna zasady savoir-vivru.

Rozpoczęcie sezonu rowerowego w Poznaniu  Foto: ZTM

Należy ustępować miejsca starszym, nie rozmawiać głośno przez telefon ani słuchać muzyki bez słuchawek – taki i innych zasad kulturalnego zachowania chce nauczyć dzieci ZTM wspólnie z Wydziałem Oświaty.

Projekt edukacyjny ZTM dla dzieci Ale jazda! PEKA to frajda! – to nazwa programu edukacyjnego wprowadzanego właśnie do poznańskich szkół podstawowych. Organizatorzy projektu chcą zwrócić uwagę, że że infrastruktura transportowa jest wspólnym dobrem, o które należy dbać. W pierwszym etapie udział w programie weźmie ponad 40 szkół z Poznania.

Dzięki Programowi Edukacyjnemu chcemy dotrzeć do najmłodszych. Uczniowie z klas 1-6 w lekki, przyjemny i interesujący sposób dowiedzą się wielu istotnych rzeczy o transporcie publicznym – mówi Bogusław Bajoński, dyrektor ZTM, podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szkole Podstawowej nr 82.

ZTM chce pokazać uczniom, że podróżowanie po Poznaniu może okazać się przygodą, że wraz z przyjaciółmi można tramwajem lub autobusem dotrzeć do wielu atrakcyjnych miejsc w naszym mieście, bez angażowania do tego osób dorosłych i wykorzystywania samochodu jako środka transportu.

Jak się zachowywać, aby być bezpiecznym podczas podróżowania transportem publicznym? Jak korzystać z karty PEKA? Dlaczego jadąc autobusem lub tramwajem należy trzymać się poręczy? Czy w tramwaju można słuchać głośnej muzyki? Komu ustępować miejsca? To tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone podczas zajęć.

Mając na uwadze, że odbiorcami akcji będą dzieci w różnym wieku, przygotowano skrypty lekcji dostosowane do poszczególnych grup wiekowych (dla pierwszaków, klas 2-3 oraz klas 4-6). Spotkania w szkołach będą prowadzone przez specjalnie przeszkolonych animatorów.

Przygotowane zostały także filmy animowane, które dzieci będą mogły oglądać po zakończeniu szkolenia. Dla rodziców przygotowano ulotki z informacjami m.in. na temat karty PEKA Junior i taryfy biletowej.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz