BizNews

Też chcemy elektryczne Solarisy

Solaris w Dreźnie  Foto: materiały prasowe

Wczoraj w Dreźnie odbyła się prezentacja elektrycznego autobusu Solaris Urbino 12 electric. Po zakończeniu oficjalnych uroczystości pojazd ładowany za pomocą pantografu rozpoczął swój pierwszy regularny kurs pasażerski. Zakup bezemisyjnego Urbino to początek inwestycji niemieckiej firmy w bateryjne środki transportu publicznego. Prezes MPK planuje zakup do 2018 roku ponad 100 pojazdów może warto zastanowić się nad ekologicznymi maszynami?

Na oficjalnej prezentacji elektrycznego Solarisa, poprzedzającej planowe kursy, pośród licznych gości obecni byli m.in. przedstawiciele Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Po kilkuminutowej demonstracji procesu ładowania za pośrednictwem pantografu, elektryczny pojazd wyruszył w trasę, podczas której pasażerowie mogli się przekonać o jego zaletach. Polski, ekologiczny autobus kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Übigau.

Baterie elektrycznego Solarisa pozwalają bez ograniczeń pokonywać całość zaplanowanej trasy, czyli do 300 km dziennie. Podczas kursów energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu znajdującego się na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na jednym z końcowych przystanków. Maszt do ładowania zintegrowany został z infrastrukturą przystankową.

Czas potrzebny na uzupełnienie zapasu energii zajmuje zaledwie kilka minut. W drezdeńskim projekcie po raz pierwszy w Niemczech prąd do stacji ładowania jest pobierany bezpośrednio z sieci tramwajowej, dzięki czemu wykorzystywana jest energia elektryczna będąca wynikiem procesu rekuperacji. To rozwiązanie pozwala na dodatkowe obniżenie kosztów eksploatacji autobusu. Z kolei w nocy, na terenie zajezdni, baterie zasilane są poprzez złącze plug-in.

Dwunastometrowy Urbino electric został zakupiony przez DVB w ramach projektu „Elektro-Buslinie 79”, który to stanowi część specjalnego programu „ELEKTROMOBILITÄT VERBINDET“ (tłum. „Elektromobilność łączy”) realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii. „Elektrobus-Linie 79” jest jednym z czterdziestu projektów realizowanych w ramach wspomnianego przedsięwzięcia. Otrzymał on dofinansowanie w wysokości około 1,1 mln euro z niemieckiego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Drezno to kolejne niemieckie miasto, po ulicach którego kursują innowacyjne elektryczne Solarisy. Oprócz stolicy Saksonii w pełni bezemisyjne autobusy polskiego producenta można spotkać na ulicach Brunszwiku, Düsseldorfu oraz Hamburga, a wkrótce także w Berlinie oraz Oberhausen.

Pierwszy kurs elektrycznego Solarisa w Dreźnie

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz


  • No tak my nowe autobusy wysyłamy do Niemiec, a przywozimy stare Helmuty hehehe