DLA STUDENTA

Gra sztuczna inteligencja – wygrywa poznański programista

CodeCraft  Foto:

Poznaniak Marcin Gerstenberger po raz trzeci zwyciężył w turnieju dla programistów organizowanym przez codearena i zgarnął główna nagrodę w wysokości tysiąca dolarów.

CodeCraftZwycięzca turnieju to programista-freelancer z Poznania. Marcin Gerstenberger dwukrotnie wygrywał już poprzednie polskie edycje turnieju, tym razem sięgnął po zwycięstwo w grze międzynarodowej.

Pierwsza edycja codearena international zakończyła po trwających ponad półtora miesiąca przygotowaniach i rozgrywkach między uczestnikami z Polski, Niemiec, Ukrainy i innych krajów. W finale znaleźli się jednak tylko Polacy, którzy zdobyli już spory bagaż doświadczeń w programowaniu sztucznej inteligencji w poprzednich polskich edycjach.

W odbytych początkowo rundach finałowych trzech graczy zdobyło taką samą ilość punktów, dlatego ostateczna walka o zwycięstwo rozegrała się już tylko pomiędzy nimi. Poziom był dość wyrównany, lecz w Marcin Gerstenberger wygrał 13 rund, wyprzedzając o trzy kolejnego uczestnika, a tym samym zdobył nagrodę główną – 1000$. Warto też przypomnieć, że w poprzednich turniejach wygrał już w sumie kilka tysięcy złotych oraz nagrody rzeczowe.

– Finałowe rozgrywki były bardzo zacięte, poziom był wyrównany i do samego końca nie wiadomo było, kto wygra. Myślę, że po prostu dopisało mi szczęście – ocenia skromnie Gerstenberger.

Codearena to pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych CodeCraft wykorzystujących atrakcyjną grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.

Codearena

Tagi:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz