POZnań

Najbardziej kreatywni Polacy to poznaniacy

Patryk Strzelewicz  Foto: materiały informacyjne

W 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie w Ranking magazynu Briefu znalazło się kilku poznaniaków. Wśród wyróżnionych są zarówno osoby zarówno zarządzające dużymi firmami działającymi na kilku rynkach, jak i przedstawicieli sektora MSP czy start-upowców. Łączy ich niesztampowe podejście do biznesu, dzięki któremu osiągają sukcesy bez względu na branżę, w której działają. Pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu zajęli Patryk Strzelewicz i Michał Bąk, twórcy elektronicznej kostki Dice +

Patryk Strzelewicz Foto: materiały informacyjneStrzelewicz ma już spore sukcesy na swoim koncie. Jako 19-latek zaczął produkować kości do gier RPG. Pierwsze modele wykonane chałupniczymi metodami sprzedawał na Allegro. Wówczas okazało się, że rynek unikatowych kości do gier to pokaźna nisza z ogromnym potencjałem – w związku z tym powstała firma Q-workshop, która obecnie zajmuje drugie miejsce na świecie wśród wszystkich producentów kości do gier i jest jedyną produkującą unikatowe kostki ozdobione na każdej ścianie.

Wymyślona przez Strzelewicza i Michała Bąka elektroniczna kostka Dice+ to pierwsza na świecie, opatentowana w Polsce, kostka do gry stworzona do gier elektronicznych, która łączy wirtualną rzeczywistość ze światem gier planszowych. Z jednej strony jest to tradycyjna kostka, z drugiej zaś, nowoczesne urządzenie, które sprawia, że pionki na ekranie tableta, smartfona, laptopa czy telewizora przesuną się zgodnie z wynikiem. Wszystko to możliwe jest dzięki bezprzewodowemu połączeniu Bluetooth, które przesyła wynik widoczny na kostce automatycznie po rzucie do gry komputerowej.

Patryk Strzelewicz i Michał Bąk udowadniają, że w Polsce mogą powstawać innowacyjne produkty na skalę światową. Aktualnie trwają rozmowy na temat sprzedaży łączonej z największymi deweloperami gier oraz producentami sprzętu multimedialnego. Wierzymy, że zakończą się sukcesem.

Michał Czekalski i Łukasz Olek - właściciele InternetowyKantor.plNa czwartym miejscu znaleźli się Michał Czekalski i Łukasz Olek, założyciele i właściciele portalu Internetowykantor.pl

To pierwszy w Polsce kantor umożliwiający bezpieczną, tanią i szybką wymianę walut przez Internet.

Założyliśmy, że nowa formuła kantoru ma być rozwiązaniem praktycznym i pozwalającym na oszczędność czasu. Dlatego opracowaliśmy zaawansowane technologicznie rozwiązania biznesowo-informatyczne, dzięki którym internetowykantor.pl w krótkim czasie stał się najlepiej ocenianym kantorem internetowym, mówią twórcy kantoru

Pomysłodawcy projektów BookLikes.com i Okazjum.pl Joanna Grzelak-Piaskowska i Dawid Piaskowski zajęli 5 miejsce w Rankingu Briefu.

BooklikesBooklikes.com to społecznościowy serwis rekomendacyjny dla miłośników książek. Swoje działania rozpoczął od rynku amerykańskiego, od kilku miesięcy z powodzeniem działa też w Polsce. W Booklikes.com użytkownicy zapełniają własne wirtualne półki książkami, które już przeczytali, czytają lub zamierzają przeczytać. Serwis rekomenduje im te pozycje, które mogą odpowiadać ich gustom. Można też śledzić postępy czytelnictwa innych użytkowników i inspirować się tym, co polecają Booklikes przechodzi obecnie rewolucję. Z połączenia serwisu rekomendacyjnego ze społecznościowym staje się spersonalizowaną przestrzenią, którą można samodzielnie zarządzać i dzielić się z innymi.

Okazjum.pl to serwis prezentujący najlepsze okazje w sieciach handlowych, jest największą w Polsce internetową bazą gazetek i katalogów reklamowych sklepów z całego kraju

W zestawieniu na 8 miejscu są także założyciele Komputronika Wojciech i Krzysztof Buczkowscy.

Wojciech Buczkowski - Prezes Zarządu Komputronik Foto: KomputronikW ciągu minionych 17 lat Komputronik stał się największym polskim sprzedawcą w branży IT. Stworzył sieć sprzedaży złożoną z około 250 salonów, zrealizował ponad 2 mln zamówień w e-sklepie, wszedł na giełdę, rozpoczął sprzedaż w Czechach i na Słowacji.

W rankingu najbardziej kreatywnych osób znaleźli się także szefowie Biura Promocji Miasta Poznania Łukasz Goździor i Borys Fromberg. Narzekamy na koszty marketingowe Poznania, ale wyróżnienie dla miejskiej promocji pokazuje spójność i wieloetapowość realizowanej strategii.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz