Aglomeracja

BTK – bus – tramwaj – kolej od grudnia!

Koleje Wielkopolskie  Foto: TD

Od 9 grudnia 2012 roku Przewozy Regionalne wspólnie z Kolejami Wielkopolskimi oraz poznańskim Zarządem Transportu Miejskiego wprowadzają nowy rodzaj biletu miesięcznego pod nazwą „Bus-Tramwaj-Kolej – Jeden Bilet”, który obowiązywać będzie w pociągach regionalnych w promieniu ok. 30 km od Poznania oraz w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM.

Obszar obowiązywania biletu jest podzielony na 3 strefy taryfowe Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich oznaczone literami A, B i C. Stacjami krańcowymi dla poszczególnych kierunków są: Oborniki Wlkp., Łopuchowo, Pobiedziska, Gułtowy, Środa Wlkp., Iłowiec, Strykowo, Buk i Pamiątkowo. Strefy te można łączyć ze strefami Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Koleje Wielkopolskie Foto: TD

Ile to kosztuje BTK?

Strefy komunikacyjne w aglomeracji poznańskiej Foto: materiały informacyjneCena biletu Bus-Tramwaj-Kolej będzie zależała od kombinacji stref taryfowych Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich (strefy A-C) oraz ZTM w Poznaniu (strefy A, A+B, A+B+C). Bilety będą sprzedawane jako normalne oraz z ulgami ustawowymi 49% (uczniowie) i 51% (studenci).

Najtańszy bilet na strefę A ZTM i A kolejową kosztuje 109 zł i można nim podróżować dowolną komunikacją w granicach miasta. Mieszkańcy Środy, Pobiedzisk, Buku Obornik Wielkopolskich, Strykowa i Łopuchowa za 219 zł będą mogli dojechać pociągiem do Poznania i tu przesiąść się na tramwaj lub autobus, jeżeli będą chcieli dodatkowo skorzystać z komunikacji podmiejskiej muszą zapłacić 274 zł.

Bilety można kupić Będzie w kasach kolejowych Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich.

Czy bilet aglomeracyjne będzie skutecznym sposobem na zachęcenie do korzystania z komunikacji miejskiej?

Strefy kolejowe wokół Poznania Foto: materiały informacyjneDla pasażera, którego zakład pracy znajduje się w pobliżu stacji kolejowej na terenie Poznania (np. fabryka Volkswagena w Antoninku), korzystnym rozwiązaniem może być bilet Bus-Tramwaj-Kolej na strefę A (Miasto Poznań), który jest o 10 złotych droższy od normalnego biletu sieciowego ZTM na strefę A, ale umożliwia, oprócz przejazdów komunikacją miejską, również przejazdy wszystkimi pociągami regionalnymi na terenie Poznania.

Dla pasażera, który chciałby korzystać ze wszystkich środków komunikacji publicznej w Luboniu i Poznaniu (pociąg, tramwaj, autobus miejski, autobus podmiejski), najlepszym rozwiązaniem będzie bilet Bus-Tramwaj-Kolej na strefę B w połączeniu ze strefą A+B ZTM.

2 komentarzy

kliknij by dodać komentarz


  • i to ma być to cudowne dziecko dyrektorka z ZTM antidotum na komunikacyjne problemy hahaah – to sie srednio oplaca

  • Mieszkam przy ul. Głównej i ze stacji Poznań Wschód jadę tylko 7min do Dworca Głównego.
    Autobus MPK na Śródkę jedzie 15 min, tramwaj z Ronda Śródka do Mostu Dworcowego 25 – 30 min. Pociąg to najszybszy sposób dojazdu do centrum i z powrotem. Bilet kolejowy normalny na tym odcinku kosztuje 4zł więc dopłata tylko 10 zł do nowego biletu to całkowicie opłacalna sprawa